Eskolek garrantzi handia daukate haurrengan, bai arlo akademikoan zein sozialean. Izan ere, umeen bigarren zirkulu sozial garrantzitsuena da, familiaren atzetik.
Horregatik ikasleen arteko bizikidetza garatuz joan behar gara irakasleok, ahal den neurrian, zenbait aktibitateen bitartez. Aktibitate hauek martxan jartzerakoan zenbait faktore hartu behar ditugu kontuan, ala nola: ikasleen jarrera eta adina, eskolaren egitura (publikoa edo pribatua), beste irakasleen parte hartzea, etab.
Lankidetza proiektu hauen ikasleen arteko komunikazioa, konfiantza eta elkar laguntzasustatzeko balio dute, eta honela haien ideiak komunikatzeko eta besteekin sozializatzeko prozesua garatuz joango da.
Onura guzti hauek oso garatuta dituen ume batek guztiz desorekatuta, edo garatugabe, dituen beste ikasle bati trasmititu ahal dizkio. Beste era batean esanda, autismoa daukan ikasle batentzat ezin besteko jarduera bat izan daiteke, besteekin erlazionatzeko eta pertsona sozial bezala garatzeko.
Familia ere parte hartu beharko dute jarduera hauetan, bai modu zuzen batean (jarduerak deskribitzen dituen ariketetan parte hartuz) baita zeharkako era batean ere (aktiboki ariketetan parte ez hartuz, baina prozesuarentzat onuragarriak izango ziren beste jarduera desberdinak eginez).
Hona hemen familientzat lagungarria izango den informazio gida: "UN NIÑO CON AUTISMO EN LA FAMILIA".
Autismoari aurre egiteko zenbait erakunde sortu diran zenbait teknika berritsu eta eraginkorrak erabiltzeko zailtasun hau daukaten umeekin. Teknika hauek leku lasai batean aplikatu behar dira, erabili nahi den gorputza edo soinua sortzen dituzten estimuluak baino ez nabarituz.
Bideo hauen bidez teknika hauen adibide batzuk ikusiko ditugu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario